Musicalnet.cz

  • Zvětšit velikost písma
  • Výchozí velikost písma
  • Zmenšit velikost písma
Creative Commons License
Email Tisk

Kdo vraždil za oponou?

Divadlo na divadle aneb Vražda za oponou začínáUž vám někdy kromě herců na jevišti zazpíval v divadle i dirigent? Že, nikoliv? Tak potom šupito presto, utíkejte do Hudebního divadla Karlín na nejnovější muzikálový kus – Vražda za oponou, protože přesně na tomto představení se vám to poštěstí. A ještě zažijete příběh vskutku detektivní. Intriky, vraždy, tajemné postavy a spousta legrace, to všechno skýtá tento divadelní kus. A protože tato podívaná opravdu stojí za to, přinášíme vám čerstvé dojmy z premiéry.

Divadelní scéna - zatím komplet a bez ztrátMuzikál odstartoval svou první premiérou ve čtvrtek 22. září 2011. A protože premiéra bývá vždy výjimečná a slavnostní, byl na ni pozván i čestný host zosobněný samotným autorem hudby – Johnem Kanderem, kterému byla ihned po skončení představení věnována jedna z prvních hvězd „Chodníku slávy Karlínského divadla“ – nového prestižního projektu divadla.

A nyní se vraťme k samotnému představení. Jeden z ústředních párů - Frank a NikiPříběh muzikálu je následující – je to vlastně muzikál o muzikálu. V centru dění stojí milenecká dvojice autorů – textařka Georgia Hendricks a skladatel Aaron Fox, bývalí rozhádaní manželé, kteří však stále pro sebe neztratili vášeň, a tak se vzájemně škádlí a vymýšlí různé kousky, tak aby jeden druhého donutil k žárlivosti, což se jim celkem úspěšně daří. Aby mohli Georgia a Aaron být spolu, přijmou zakázku na muzikálu v produkci, která nepatří zrovna k nejideálnějším. Už jen fakt, že producent divadla Sidney Bernstein vydírá v podstatě celý soubor tak, aby mu mohl platit minimální mzdu, příliš na kvalitě projektu nepřidává.

A máme tu první vražduPříběh začíná velmi dramaticky, a sice vraždou první subrety přímo na jevišti při děrovačce. Subreta však nikomu příliš neschází, neboť její divadelní výkony jsou kulantně řečeno velmi podprůměrné. V souvislosti s vraždou přichází na scénu postava nadporučíka Franka Cioffiho, který celý soubor doslova uvězní v prostorech divadla, neboť každý jeden člen souboru je podezřelý. A s příchodem nadporučíka Franka se dostáváme k druhé milenecké dvojici - Frank Cioffi a naivní zpěvačka Niki Harris.

Nejdůležitější muž souboru přichází - režisér BellingU prvé vraždy však nezůstává a během zkoušek na další představení je zavražděn velký kulturní magnát a producent Sidney Bernstein, což jeho manželku a partnerku v podnikání - Carmen Bernstein evidentně nijak netrápí. Tím však zločinné spiknutí zdaleka nekončí a smrt nalezne ještě i inspicient divadla Johnny Harmon a dojde ještě i k pokusu o vraždu Carmen Bernsteinové, kde však kulka mine cíl a omylem zraní prvního milovníka souboru Bobbyho. A aby spletitého příběhu nebylo dost, dozvídáme se, že Bobby vlastně tajně miluje Georgiu, kvůli které přijal angažmá. Tím náš výčet postav zdaleka nekončí – setkáme se zde také s produkčním Oscarem Shapiro, s extravagantním režisérem muzikálu Christopherem Bellingem, Bambi Bernét – dcerou Carmen Bernsteinové Monika Absolonová odvedla i zde excelentní výkona konečně tajemnou postavou nepříjemného hudebního kritika Daryla Gradyho.

Premiérové obsazení muzikálu bylo vskutku vyvážené a vytříbené, a sotva bych volila v jakékoliv roli jinak. V roli milované textařky Georgii vskutku zazářila Monika Absolonová, které role vyloženě pásla na tělo. Zlí jazykové, kteří sýčkovali, že Monika bude bez scény divadel Broadway a Hybernia ztracena, se opravdu krutě mýlili. Monika svojí roli vdechla kouzlo, které nelze přehlédnout. Petr Vondráček si svůj výstup na pódiu užívalSkvěle skloubila svůj pěvecký, taneční a herecký um.

Velmi dobře ji v roli Aarona sekundoval Petr Vondráček, který zhrzeného a odmítnutého manžela, jenž nedokáže překročit vlastní stín, odehrál neméně zdařile. Navíc krom hereckého a pěveckého talentu můžete Petra obdivovat v jeho tradiční roli – a sice za klavírem. Jeho foto z premiérovéhopředstavení bohužel nepřinášíme, stejně jako v případě Moniky Absolonové, neboť premiéra nebyla povolena fotit, ale děkovačka snad postačí.

Frank Cioffi v akciKdo mi však svým výkonem naprosto vyrazil dech, byl Ondřej Brzobohatý v roli nadporučíka Franka, kterého odehrál naprosto dokonale. Myslím, že každý z diváků se v danou chvíli s Ondřejem na jevišti alespoň na chvilku ztotožnil. Vždyť, kdo z nás se nikdy nezasnil a neviděl sám sebe jako velkou divadelní či filmovou hvězdu. Ondřej svoje odskoky od kriminalisty k roli režisérova ztvárnil skutečně roztomile. Všem divákům v sále bylo jasné, co je pro něho priorita věci. Niki ve své životní roliNetřeba říkat, že krom hereckého talentu předvedl ještě výborný zpěv a tanec.

Zuzana Norisová svou roli naivky předvedla neméně bravurně. Po hodině sledování představení si divák určitě říká, zda svou roli opravdu jen hraje? Role naivek Zuzce vyloženě sedí na tělo, je jen otázka, zda toto „prokletí“ Zuzanu těší a nechtěla by si pro změnu zahrát i něco jiného? Nicméně nutno podotknouti, že její Nicky je opravdu kouzelná.Manželský pár producentů Bernsteinových

Dvojice Ivana Chýlková a Martin Sobotka mluví prostě sama za sebe. Tvrdit, že Ivanu Chýlkovou si bez vtipných sarkastických replik snad ani nedokážu představit, je téměř nošení dříví do lesa. V tomto směru je tato dáma českého show byznysu prostě nepřekonatelná. Nicméně v kombinaci s Martinem Sobotkou je to pak přímo útok na bránice diváků.Lze očarovat cynického divadelního kritika? Ano, lze!

A konečně Milana Šteindlera v roli zákeřného arogantního hudebního kritika budete vskutku od srdce nenávidět, ačkoli na scéně v porovnání s ostatními netráví až tolik času. Své postavy soudce a kata nad úspěchem či neúspěchem hudebního díla se zhostil vskutku se vší vervou a možná se leckterý z pánů kritiků v jeho pojetí najde.

Jaké pikle asi kují režisér s producentem?Za zmínku stojí též postava režiséra Bellinga, kterou brilantně ztvárnil Bronislav Kotiš, který svého umělce pojal opravdu extravagantně. Nikoho nenechává ne pochybách, že hlavní hvězdou divadelního ansáblu, a v podstatě středem světa je právě jen on sám. Připraví vám skutečně úsměvné chvilky.

Velké finále v záři divadelních rampCelá muzikálová podívaná působí jako perfektní show starého dobrého Karlína. Spousta krásných barevných kostýmů, úžasné taneční choreografie vynikají zvláště v číslech celé taneční company, svižná - uchu lahodící hudba, a hlavně velmi vtipně napsaný ironický humor textů Adama Nováka, který však i tak zůstává laskavý a nezraňující. Velmi pěkně působící celek, který nezklame žádného diváka. Pokud se přicházíte po náročném pracovním dni do divadla pobavit a zasmát, pak je Vražda za oponou pro vás přesně to pravé. Tvůrcům i hercům tleskám, neboť se jim podařil vytvořit harmonický celek, který pohladí na duši nejednoho diváka. Jako bych se na chvíli přenesla v čase zpět do dob svého dětství, kdy karlínská představení byla vyhlášenou podívanou široko daleko. A kdo vlastně za oponou vraždil? To musíte rozlousknout přímo v hledišti Karlína!

3 otázky pro autora hudby Johna Kandera

Autor hudby John Kander v obležení hlavních představitelůDobrý večer pane Kandere, bylo to Vaše úplně prvé zhlédnutí pražského představení dnes večer, nebo jste zde byl přítomen během zkoušek ?
Ne ne, to bylo úplně poprvé. Bylo to dokonce poprvé, kdy jsem viděl tento muzikál v jiném jazyce. A bylo to velmi vzrušující pro mne. Je to vlastně první představení mimo New York.

Setkání kolegů v branži - John Kander a Ondřej Brzobohatý (oba skladatelé)Kdybyste měl porovnat pražské představení s jinými, bylo zde použito něco jiného – speciálního, mám na mysli samotný koncept představení?
Koncept byl naprosto stejný, ale v tomto divadle vládne výjimečný duch, který tato společnost má. Opravdu mě to přinutilo se smát.

Skladatel a dirigent Plánujete v budoucnu nějakou další spolupráci s hudebním divadlem Karlín?
Nevím, moc rád bych. Velmi rád bych se vrátil. Věřte mi. Do tohoto divadla jsem se úplně zamiloval.

Děkujeme velmi mnohokrát za rozhovor a užijte si pobyt v Praze.
Já děkuji vám. 

Komentáře k článku

avatar Romča
0
 
 
První představení mimo New York... No, jestli i to o něčem nesvědčí... Nevím, trošku začínám mít pocit, že musicalnet.cz přebírá někdejší přístup musicalu - a to být za každou cenu s každým v branži zadobře, a tak radši nezkritizujeme vůbec nic, všechno, do posledního puntiku, pochválíme a voda pojede dál... Aneb, to opravdu všichni v redakci tohoto serveru byli Vraždou za oponou tak nadšeni a nemají jí vůbec co vytknout? Já tedy ano - pro českého většinového diváka nepochopitelný střeštěný americký humor, až příliš bláznivý scénář, který právě výbornému Adamu Novákovi místy neumožnil z toho vybruslit, takže zejména songy Ivany Chýlkové/Hanky Křížkové se nedají poslouchat nejen hudebně, ale i textově. Ono vůbec celé to hudebně působí, jakoby autor zamrzl kdesi v 50. letech, kdy jistě mohl být průlomový... No prostě nevím, nevím, byla-li tohle šťastná volba. O to víc se těším na činohru listopadovou, která by mohla dopadnout výrazně lépe a cílového diváka, který se bude rád a opakovaně vracet, si snad najde.
PS: shoduji se v tom, že většina obsazení se se svými rolemi poprala výborně a choreografie byly výborné, i taneční provedení. Samotnou práci v Karlíně odvádějí precizně, o tom žádná. Otázka ale je, jestli to v tomto případě bude stačit...
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Renata Kratochvílová
0
 
 
Vážený čtenáři,
toto je hodnocení premiéry, kterou jsem zhlédla pouze já, a tudíž jsem ji také i já hodnotila. Pokud by měl jiný redaktor ze zkoušek názor opačný, jistě by ho napsal, žádná cenzura názorů u nás neprobíhá. Rozhodně nebudu psát, že se mi něco nelíbilo, když tomu tak není, aby někdo další měl pocit těžce nezaujatého názoru. Stejně jako respektuji Váš názor a neobviňuji Vás z agentství pro konkurenční divadlo, ocenila bych stejnou základní slušnost i na Vaší straně.
To, že si hudební styl nebudete doma 14 dni broukat, neznamená, že je špatný. Ačkoli bych si například CD nosič zcela jistě domů taktéž nekoupila, v kombinaci s danou muzikálovou show se mi hudba líbila a nemám k ní výhrad.
Vkus diváků je ryze individuální a pozná se následně dle prodaných či neprodaných lístků, a vzhledem k tomu, že jste realizaci tohoto díla nefinancoval, jistě Vás nemusí trápit úvahy, zda to byl či nebyl pro HDK štastný krok.
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Tomáš
0
 
 
Ano zamrzl a nutno podotknout,že při jeho hudební inteligenci zcela záměrně.Děj tohoto kusu se totiž odehrává v Bostonu v 50letech.Je dobré buďto vědět,či se více informovat a zamyslet,než někoho posuzuju.
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Romča
0
 
 
Tomáši, já nejsem úplně blbej, já si program samozřejmě koupil, dokonce jsem měl k dispozici i tiskové zprávy, během představení jsem dával pozor. Takže vím, kdy se dílo odehrává. Kladu si pouze otázku, zda to zamrznutí v 50. letech (i když vědomé) bylo šťastným rozhodnutím? Výsledky muzikálu v USA dokládají, že asi ne příliš. Že třeba i tamní divák byl zvědav, zda se Kander někam posune?! A on se neposunul. Dělat poněkolikáté to samé zkrátka je riziko. Dvojnásob pak takové dílo koupit do ČR, kde kabaretní a jazzová muzika je spíše žánrem pro fajnšmekry než pro řadového běžného muzikálového diváka. Jasně, k operetě to má docela blízko, ale ani typická opereta to není. Tak co to vlastně je? Já netvrdím, že je to špatné, pouze jsem napsal, že z mého úhlu pohledu se to nedá poslouchat. Jednou fajn, to člověk nějak přežije, ale že bych se na to dobrovolně vracel? Věřím, že ultras jednotlivých fanklubů v díle účinkujících stars si tu cestu kvůli nim znovu najdou. Ale bude to 30x-50x, jako to bývá u u nás frčících pop-rockových oper? Sympatickému Karlínu bych to přál, leč obávám se, že to neprojde...
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Tomáš
0
 
 
Je to nějaké představení , nějak napsané a nějak udělané.Jako kus to má právo na život a ani Kander nemůže psát Chicago za Chicagem.A jestli chodí někdo na nějaký představení vícekrát a stává se z něj ultra není měřítkem.Nechci jít na žádný ( až na vyjímky )muzikál vícekrát,chci na něj jít jednou a mít pocit,že jsem nevyhodil peníze z okna a příště jít na jiný.Chození na jeden muzikál dokola je ostatně debilní český zvyk.Webber je Webber ,Kander je Kander a David je David bohužel.Chtít po starém pánovi , který se narodil , kdy se narodil aby se hudebně neustále posouval , muže jen někdo , kdo nikdy nic nenapsal , tudíž netuší , co to obnáší....na vrcholu už pan Kander bezpochyby byl , ale přesto má stále právo na tvorbu.... Takže jsem šel na Curtains viděl jsem , bylo to dobrý a jsem rád, že jsem to viděl ,navíc se s tím dobře poprali v Karlíně.A tím to pro mě hasne ...ono se to české rozumím všemu evidentně přesouvá od fotbalu k divadlu ...zábavné sledovat.-)
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Romča
0
 
 
Já přece neříkám, že rozumím všemu. To se mi snažíte podsouvat cosi, oč tu nejde. Kladu si otázku, proč HDK nekoupilo jiné Kanderovo dílo (mělo-li eminentní zájem na tomto autorovi), které i venku bylo úspěšnější (a nejde mi o stokrát opakované Chicago, které navíc bude od listopadu Pod Palmovkou). Co se týče skladatelů, tak určitý vývoj (žánrový posun) zaznamenávají skoro všichni, sic základní linka bude u toho kterého skladatele patrná vždycky, to jistě... PS: David je David bohudík! Jinak rozumím ale určitě jedné věci. Že chození na jeden muzikál dokola je hlavně nutnost. Zejména soukromé produkce jsou z takových diváků živé (HDK by tady nemělo hřešit na to, že jediné je v Praze dotované). A opravdu nechápu, proč bych nemohl jít 20x na Děti Ráje nebo Osmý světadíl, když mě tyto kousky přímo nadchly. Nic "debilního" na tom věru neshledávám... Proto rozumím i těm, kteří viděli Draculu, Jesuse či Tři mušketýry v průměru 60x (znám ale případy přesahující trojcifernou sumu návštěv). Před takovými lidmi naopak svým způsobem smekám!
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Věra
0
 
 
Souhlasím s Tomášem, tohle dílo je úplně jiné, než na které je "fanklubácký" divák jiných divadel zvyklý...nedá se to srovnat ani s Ježíšem ani s Carmen, jelikož to je prostě alfa a omega pojetí díla, jako takového...
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Tomáš
0
 
 
Protože ho prostě koupili ...stejně jako jiná divadla...a stejně jako jiná divadla kupují jiné věci a tak pořád dokola ...tak nechme každýho ať sikupuje co chce a neposuzujme to , protoze to koupil po nejaky uvaze a je to jeho uvaha a mel k tomu nejaky duvody..a porad nejaky chytraci u nas se k tomu musej vyjadrovat , aniz by se jich na to nekdo ptal....
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Romča
0
 
 
Vy máte asi hodně problém s termínem demokracie, že? Od čeho myslíte, že jsou diskuse. Aby tam lidi všechno jen do nebe chválili a nad ničím se nezamýšleli? Není diskuse od slova diskutovat? Tj. vyměňovat si názory, které zákonitě nemusíme mít na všechno stejné? Nežijeme v žádné náboženské sektě, kde se nesmí rozhodnutí vůdce rozporovat ani komentovat - naštěstí!
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Tomáš
0
 
 
A ještě k tomu Davidovi ....snad ,,bohužel,,jste chtěl říct ...
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Romča
0
 
 
Opravdu jsem chtěl napsat bohudík, tak jsem to tak i napsal! Michal David je pro mne stále ještě největším žijícím hudebním skladatelem v ČR. Nemusíte se mnou souhlasit a já n. r. od Vás budu Váš názor respektovat, avšak ten svůj si ponechám!
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Tomáš
0
 
 
Dobře si to po sobě přečtěte ,,největším žijícím hudebním skladateleme v ČR,, tušíte vůbec jak velkého mnořství lídí jste se tím velmin hluboce dotkl.Jen naprostý hudební analfabetismus,vada sluchu,milenecký vztah či rodinná příslušnost s Michalem Davidem by Vás mohli omluvit.Ale jelikož Vás asi ani jedno z toho neomlouvá,tak i John Kander se smíchy zalyká, o mě nemluvě :-))))
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Romča
0
 
 
Výše jste mě označil za chytráka a div mi nezakázal se diskusně vyslovit k tomu, zda HDK udělala dobře, že to či ono nasadila. A tady reagujete takto nekorektně? Umíte si představit, že prostě někdo bude mít na něco jiný názor než Vy?! Kdo si tu pak z nás dvou hraje na chytráka ve skutečnosti...?! A čistě technicky, kdybych byl se svým názorem tak mimo (či se měl dokonce jiných Vámi nejmenovaných skladatelů nějak dotknout), proč Michal David dodnes se svými hity i muzikály sklízí komerčně jednoznačně největší úspěchy? Kdyby to nebylo dobré, myslíte, že by se to tak prodávalo a byl o to takový zájem? Michal má desítky vystoupení do měsíce a Děti Ráje lámou všechny rekordy na muzikálové scéně (v posledních letech). Čím to je, čím to je...?! Zatímco Vy tu Michala docela regulérně urážíte, mně zakazujete napsat, že se mi zdála hudba Kandera neposlouchatelná? Fakt si připadáte, že hrajete fair-play?
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Tomáš
0
 
 
Hudba Michala Davida neobsahuje žádné řemeslo.Jestli někdo , tak se právě Michal David nikam hudebně neposunul.V 80 letech byla jeho hudba alespoň dobově a územně odpovídajícím popem s právem na život, zatímco dnes je to sra.ka, kterou může poslouchat jen nostalgický dívák odpovídajícího věku,či absolutní hudební diletant.Děti Ráje jsou právě příkladem oné nostalgie a lidé na ně chodí protože jsou na chvilku o dvacet let mladší, což chápu a autorům tohoto díla poměrně fandím za na naše poměry slušně odvedenou práci.Naproti tomu Kat Mydlář , který svědčí o skladatelově hudebním ,,vzrůstu,, je nesmyslem od A do Z a doufám že skončí velmi brzo tak,jak by si zasloužil.Je to ostuda pojmu muzikál a ostuda celého národa, stejně jako Mona Lisa, KLeopatra,Angelika a všechna jeho novější ,,díla,, ....jestli to není fair.play , tak není...
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Romča
0
 
 
Fair play není, že zatímco Vy tu takto něco takto drsně hodnotíte, mně daleko méně jadrnější kritiku upíráte... Jinak právo na názor já Vám samozřejmě neberu. Jen byste měl vědět, že Monu Lisu napsal Bohouš Josef, Michal tam má jen 2 árie jako příspěvek...
Jinak teď už chápu, proč se nemůžem shodnout v hodnocení Kandera, protože já jsem právě typickým posluchačem oné líbivé melodické muziky Michala Davida a samozřejmě Karla Svobody svého času, tudíž od každého nového kusu očekávám hudební linku podobnou těmto mainstreamovým kantilénám... A nemyslím si, že je na tom něco špatného. Jen jsem rád, že objektivně většina lidí si myslí to, co já:) A to nejen u nás, ale třeba i až v daleké Jižní Koreji! Mimochodem, David napsal Dlouhou noc (hit roku 2001) přibližně právě v době, kdy vznikala Teď královnou jsem já, tedy árie, na které si vylámaly zuby desítky kvalitních zpěvaček - proč asi? Že by proto, že to není shit, za jaký to považujete Vy, ale naopak těžká darda, na kterou hned tak někdo nemá?! A v mužském ekvivalentu jmenujme Touhu znát či Mydlářovo Právo mám! Kolik tenorů a barytonů nejen u nás by tyhle pecky dalo bez zaváhání? No moc by jich opravdu nebylo... Zatímco na kabaretní jazzové pobrukování bez pořádných výšek si troufne (skoro) každý!
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Tomáš
0
 
 
No ono slozit kvalitni pisen neznamena napsat ji tak vysoko , aby ji skoro nikdo nevyzpival.To remeslo je v necem jinem , co evidentne nejste schopen posoudit....a pardon ale mezi Davidem a Svobodou byl a je rozdil tridy.Korea neni meritko tam frci i muzikaly Zdenka Bartaka a to jsou nejaky nesmysly...
A vetsina lidi si to co vy rpozhodne nemysli ...

uz toho nechme nema to smysl..

mejte se
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Romča
0
 
 
No hlavně, že Vy jste si svým názorem tak dokonale jistý:) Barták a nesmysly? Uměl byste složit takové skvosty jako jsou Bartákovy seriálové skladby? A vyhrál byste mezinárodní soutěž o hit Andreu Bocellimu? Ano, nesložil byste, nevyhrál. Tak to radši ukončíte:) Hezké dny.
PS: jsem rád, že uznáváte aspoň toho Svobodu. Nicméně právě on Michala chválil stejně jako já. Diskutoval jsem s maestrem Svobodou celkem zhruba osm hodin v jeho pracovně, v jeho autě i v jedné nejmenované kavárně, ba dokonce i na Karlštejně jednou a jsem za tyto neocenitelné hodiny rád. Co totiž Svoboda říkal, to nebyly diplomatické věty ze slušnosti, to byl vždy jeho skutečný názor - ať už se to týkalo čehokoli!
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Tomáš
0
 
 
Pane Romane, mluvill jsem o Bartákově muzikálové tvorbě a to jsou nesmysly.Ano takové věci bych skutečně nesložil, nechtěl složit a tudíž bych s nimi nikde vyhrát ani nemohl.Neuznávám alespoň Svobodu uznávám i spoustu jiných skladatelů.
A P.S. se Svobodou jsem ze znal velmi dobře a znám i Davida a právě proto můžu oproti Vám soudit jejich tvorbu a právě proto můžu taktéž nediplomaticky a jako svůj skutečnýnázor říct, že jsou to sra.ky , které skládá právě proto , protože ví , že na to 4eši budou chodit a bude vydělávat.To je bohužel jeho hlavním motivem , ostatně právě proto si s tím taky nedává moc práce a sype to jak kouzelník z rukávu.Což ve finále neznamená nic jiného , že tahá starý krámy ze šuplíku a zbytek práce už obstarává technika.

Debatu ukončuju proto,že je to stráta času...Jste hudebně evidentně nevzdělaný člověk ( to nemyslím pejorativně ) , což já ale jsem a proto je debata s Vámi o hudbě pro mě něco jako debata Vladimíra Růžičky o hokeji semnou...
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Romča
0
 
 
Vy zas máte třeba - krom výrazného seběvědomí - docela slušné problémy s češtinou:) Ne, opravdu nemohu souhlasit s tím, že něco, co se líbí, a to ne jen jedné generaci, ale už generacím třem a vše nasvědčuje tomu, že si to najde příznivce i v generaci 4., je sračka. Sračka je naopak něco, co těch diváků má nepoměrně méně, ač se to snaží hrát si na jakoukoli alternativu či avantgardu... Mějte se fajn a někdy třeba u toho hokeje:)
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Tomáš
0
 
 
Jo Jo sebevědomí mám na slušné úrovni a s češtinou problémy nemám.Nicméně píšu v rychlosti,nebo-li takzvaně ve smyku a tudíž si ani s překlepy,ani s eventuelními hrubkami hlavu nelámu - ta debata za to nestojí.Rovnice mnoho diváků = mainstream = kvalita a málo diváků rádoby alternativa,či underground = sra.ka je taky špatná.Je mnoho maintreamových věcí které jsou kvalitní a mnoho , které jsou sra.ky ...a je mnoho alternativních projektů sra.koidních,stejně tak , jako kvalitních....

Mějte se taktéž a ano, možná někdy u hokeje .... tomu přeci rozumíme všichni :-)
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Romča
0
 
 
No vidíte, už se začínáme aspoň na něčem shodovat... Akorát jde o to, že patent na rozum nemáme nikdo, takže o tom, co je a není kvalitní/sračkoidní (nebo něco mezi tím), nerozhodujete ani Vy, ba ani já. Každý to prostě máme posunuté jinam a diskuse jsou od toho si vyměnit názory, ne? A vtipné je, že ve chvíli, kdy Vám vytknu ČJ, tak napíšu 1. překlep:)
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Tomáš
0
 
 
...a vtipné je , že chvíli , kdy kritizujete Kandera za jeho ,,neposun,, poslucháte a velebíte Davida , který zrovna přemýšlí , které 20 let staré 4 akordy oblékne do jiného hávu a udělá z nich zbrusu nový muzikál :-)
...dělám si legraci - nedalo mi to :-)
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Romča
0
 
 
To je dobře, že si děláte srandu, protože Davidovy muzikálové árie nemají (až na výjimky - 2 i s chlupama převzaté dokonalé věci) s hity 80. i 90. let téměř nic společného - jsou psané právě docela jinak, ano, v novém hávu. Zatímco ten Kander je pořád jen kabaret-jazz, nuda! A to si srandu nedělám - na mě to tak působí. A nejsem zdaleka sám, jak mě už několik desítek lidí ujistilo...
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Tomáš
0
 
 
No tak to fakt nevite o cem mluvite ....boze ja se asi umlatim smichy :-)))))))))))))))))))))))))))))))))) Snad uz lidi dostavaj rozum, ted dostal stop ,,projekt,, Naháči ...tam složil podobný vykradeny ,,vodrhovačky,, Jareček ,,buznička,, Šimeček...Doufám , že i u Davida to lidi brzo determinujou a dostane stop...a kdyz ne , tak alespon nebudu prekvapen :-)))
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Romča
0
 
 
No, tak teď jste tomu dal korunu. Protože srovnávat skandál století (Naháče) s excelentním hitmakerem mezinárodního dosahu Davidem, to může opravdu jen podjatý fanatik a ne seriozně polemizující člověk, který hudbě aspoň trochu rozumí. U Davida lidi nemají co determinovat - to se potvrzuje už 30 let, Shimi za celý svůj život nedokáže v branži ani tisícinu toho, co Michal - protože to by bylo jako srovnávat kanadský hokej s australským... Počty repríz a diváků to ostatně vyjadřují víc než jasně! A co se týče Curtains, dneska mi jedna velmi kritická muzikálová divačka (dospělá a zcela nezávislá) řekla, že se na Vraždě od začátku strašně nudila, jak to bylo zdlouhavý a nemastný neslaný, a po čase už se modlila, aby byl konec, protože si začala připadat, jak kdyby měla porodit ježka...:)
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Tomáš
0
 
 
Jo Jo , Já jsem tomu dal korunu a vy jste se označením Michala Davida za ,,excelentního hitmakera mezinárodního dosahu ,, dostal odborností hodnocení na úroveň Patrika ,,Rytmuse,, Vrbovského a jeho perliček.
Já rozhodně nejsem antiDavidovský fanatik, jen mě baví říkat pravdu jednomu proDavidovskému fanatikovi ( viz Vaše nesmyslené označení výše ).Mě je David úplně jedno,zajdu si na jeho ,,díla,, a ve spojení s katastrofálními Fanánkovými texty a stejně ubohou řežií a choreografií mistra Vaculíka se upřímně zasměju a je to ( pravda , někdy je třeba si dát panáka na kuráž ).Nejsem rozhodně advokátem Curtains ani HDK,jen je jejich produkce pro mě podstatně stravitelnější.A to že se Curtains někomu líbí a někomu ne je mi taky jedno,jelikož je to normální.
Lidé jsou různí a mají různý vkus i nevkus,budiž toho důkazem že se Vám a spoustě dalších líbí současná tvorba toho excelentního hitmakera s mezinárodním dosahem:-)))
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Romča
0
 
 
Říkat pravdu? Myslel jste jistě subjektivní pravdu... To potom ano:) Hezký zbytek víkendu.
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Tomáš
0
 
 
Subjektivní zhodnocení faktu .-) Vám taky ..
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Jana
0
 
 
Upřímně řečeno,s těmi názory vůbec nesouhlasím.Naopak souhlasím s recenzí :) podle mě je Curtains vůbec nejlepší muzikál,který jsem viděla..a to jsem jich viděla hodně...:)
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Alena
0
 
 
Souhlasím s Janou a recenzí. Nevěděla jsem, do čeho jdu, když jsem předtím četla různorodé názory, ale byla jsem nadšená. Po dlouhé době jsem si užila divadlo naplno, bavila jsem se od začátku až do konce. Senzace!
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
* Jméno
* Mail
WWW
Přidat komentář
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
 
Sdílej na Facebooku

Creative Commons

Creative Commons License
Photo & text by Michal Škvor & team Musicalnet.cz is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported License. Based on a work at www.musicalnet.cz

Certifikace

Tyto stránky jsou archivovány v systému Národní Knihovny v projektu

 STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR


Musicalnet.cz

Copyright © Michal Škvor & team, 2004 - 2024 pro Musicalnet.cz. Všechna práva vyhrazena. Fotografie ani články nelze používat na jiných webech bez písemného svolení autorů.
Joomla! je svobodný software šířen pod GNU/GPL licencí.